Börja rida

Kanske vill du testa på att sitta på hästryggen för första gången, byta ridskola eller ta upp ridandet efter ett längre uppehåll. Oavsett om du är knatte, senior eller någonstans mittemellan är du är välkommen att börja rida hos oss på Partille
Ridklubb.

Partille Ridklubb är en ideell förening och våra engagerade medlemmar hjälper till i föreningen efter bästa förmåga. Vi håller till i Furulund i Partille och har en fantastisk anläggning med nytt och fräscht skolstall, medlemsstall (privatstall med 17 boxar), två ridhus och tre paddockar.

Våra lektionshästar går i lösdrift året om och runt ridskolan finns fina grönområden där vi gärna rider ut under lektionerna. På ridskolan arbetar just nu ungefär 25 st hästar och ponnys.

Börja rida hOs oss ELLER BLI MEDLEM

Hos oss finns ridgrupper som passar alla. För de allra yngsta barnen, mellan 4-6 år, finns våra knattegrupper där barnen får testa på att hänga i stallet och rida under lättsamma former. Från 7 år är barn välkomna att börja i någon av våra nybörjargrupper. Vi har också grupper för dig som är vuxen och i starten av din ryttarkarriär, liksom för dig som redan har många års erfarenhet i sadeln. Vi erbjuder även privatlektioner för våra medlemmar. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder och hur det fungerar.

så funkar det

Om du vill börja rida hos oss, läs på om våra regler och försäkring och skapa ett konto i vår elevportal Hippocrates. Här lämnar du uppgifter om dig och din tidigare erfarenhet av hästar och ridning, läs på om våra nivåer. Efter du lämnat uppgifter får du ett mail med mer information om hur du loggar in i portalen. Om det är ditt barn som ska börja rida skapar du som vårdnadshavare konto och lägger sedan till barnets namn inne i systemet (lägg till familjemedlem). För att rida hos oss behöver du också vara medlem i föreningen och faktura för medlemsskap kommer först när du tackat ja till en plats.  Vår bolagskod i Hippocrates är PRS.

Om du inte ridit tidigare

Skapa ett konto enligt ovan och logga in i Hippocrates. Klicka på “Ridskolans kö” i menyn och följ instruktionerna (det är gratis att stå i kö). Nu står du i kö till ridskolans nybörjar- eller knattegrupper. När det finns en ledig plats kontaktar vi dig och erbjuder dig en plats.

Om du har tidigare erfarenhet

Skapa ett konto enligt ovan och logga in i Hippocrates. Klicka på ”Ridskolans kö” i menyn och ställ dig sedan i kö till en nybörjargrupp. Kontakta sedan oss genom att maila till ridskolan@partilleridklubb.se och skriv kort om din erfarenhet och på vilken nivå du önskar rida så flyttar vi dig till rätt kö. När det finns en ledig plats kontaktar vi dig och erbjuder dig en plats.

Om du ENBART VILL BLI MEDLEM

Skapa ett konto enligt ovan och logga in i Hippokrates. Skicka sedan ett mail till ridskolan@partilleridklubb.se och berätta att du enbart vill bli medlem så skickas en faktura för medlemskap.

När du skapat ditt konto finns en Guide till Hippocrates om du har frågor.

Lästips

svenska ridsportsförbundets webbplats finns mer läsning om att börja rida på ridskola.

BÖRJA RIDA!

Skapa ett konto och logga in i vår elevportal

På vilken nivå ska jag rida?

Nyfiken på vilka grupper och kunskapsnivåer som gäller hos oss på Partille Ridklubb? Läs mer här!

Lär känna våra hästar

Hos oss arbetar ungefär 25 hästar och ponnys. Här kan du läsa mer om våra viktigaste medarbetare!

Partille Ridklubb

Org nr: 857202-3904