Vår anläggning

På vår anläggning har vi en modern lösdriftsanläggning för våra ridskolehästar, två ridhus, flera ridbanor, skolstall, medlemsstall, karantänstall och klubbstuga.

Välkommen till oss!

Anläggningen invigdes 2018 och består av en modern lösdriftsanläggning där våra  ridskolehästar går ute dygnet runt. Vi har ett skötselstall för våra ridskolehästar, ett medlemsstall och ett karantänstall. Rider gör vi i något av våra ridhus (25 x 65 m resp 20 x 40 m) på en av ridbanorna (30 x 30 m, 40 x 55 m eller 95 x 75 m). När vi har möjlighet rider vi gärna ut i skogen som omger anläggningen.

RÖKFRITT PÅ PRK

Hos oss är ingen rökning är tillåten, varken inomhus eller i närheten av anläggningen.

HItta på anläggningen – Anläggningskarta

1. Klubbstuga
2. Lilla ridhuset
3. Medlemsstall (privatstall)
4. Lilla padocken
5. Parkering
6. Skolstall (Ridskolehästar)
7. Stora ridhuset
8. Lösdrift storhästar
9. Lösdrift ponnys
10. Ridbana
11. Ridbana
12. Hagar
13. återsamlingsplats

Skiss för dressyrtävling

Hyr skåp i omklädningsrummet

Vill du slippa släpa ridkläder och utrustning fram och tillbaka till stallet? I klubbhuset finns omklädningsskåp för medlemmar att hyra. Skåphyran är 250 kr/termin och faktureras via Hippocrates.

Skåpsinnehavare har gemensamt ansvar för att städa omklädningsrum och tillhörande toalett två gånger per vecka i roterande schema. Lista på ansvariga för respektive vecka finns i klubbhuset.

Vill du hyra skåp?

Ställ dig i kö ”hyra skåp klubbhuset” i Hippocrates.

Om du har frågor, maila till annika.olsson@partilleridklubb.se.

Café

Vårt café är öppet för både medlemmar och besökare under tävlingar och andra evenemang på vår anläggning.  Du betalar enkelt med Swish. Välkomna hälsar cafégruppen!

Hyra hästtransport

Ska du och din häst iväg på tävling, till veterinärer eller på sommarbete kan du som medlem hyra hästtransport av oss.

Glöm inte att kontrollera att du och din bil får dra en hästtransport. Se fullständiga villkor, instruktioner och ansvarsområden under ”i” på bokningssidan.

Boka transport

Att hyra släp kostar 500 kr för heldag och 400 kr för en halvdag (4 timmar). Kostnad faktureras via Hippocrates.

Boka ridhus

Du som medlem i Partille Ridklubb bokar enkelt våra ridhus och utebanor via boka.se/partilleridklubb

Kostnad för enstaka nyttjande av maneger/ridbanor är 100 kr per gång. Avgiften Swishas till 123 395 80 14, ange ”manegehyra” i meddelandet.  Om ni är en extern klubb som vill hyra vår anläggning går det bra att maila ridskolan@partilleridklubb.se.

Om du även vill använda träningsmaterial som bommar, mounted gamesutrustning mm, kontakta ridskolan@partilleridklubb.se för överenskommelse om kostnad mm.

Tänk på:

• Du måste vara medlem i Partille Ridklubb för att kunna boka ridhus och ridbanor.

• Boka med minst 24 timmars framförhållning.

• Om du får förhinder måste du avboka senast 24 timmar innan din bokade tid. Du avbokar genom att klicka på din bokning i kalendern och sedan ”radera bokning”.
  • Hästägarförsäkran för hästar som besöker oss utifrån ska innan besöket mailas till ridskolan@partilleridklubb.se

Vid lektioner för tränare gäller Partille Ridklubbs tränarpolicy

Så loggar du in och bokar

• Gå in på www.boka.se/partilleridklubb och klicka på ”logga in”, ett pop-up fönster öppnas. Är det första gången du loggar in behöver du skapa ett konto. Klicka på knappen ”skapa konto” och fyll i namn, mailadress och telefonnummer.

• Du kommer nu vidare till en sida med information kring bokning av våra banor. För att boka en tid scrolla till Kalendrar och klicka på ”visa kalender” för den bana du vill boka.

• Här kan du se vilka tider banan är bokad. Vill du boka en tid klicka på det datumet du vill boka.  Går du in via mobilen får du upp månadsvyn om du håller telefonen upprätt, om du lägger den ner får du upp veckovyn istället.

• Ett nytt pop-up fönster kommer upp. Fyll i ditt telefonnummer, mellan vilken tid du vill boka banan samt ange ändamål för bokningen. Skriv i om det är okej att andra rider samtidigt. Tryck sedan på ”skapa bokning”. Banan är bokad!

• För att ta bort en bokning: klicka på din bokning i kalendern och klicka på ”radera bokning”.

Partille Ridklubb

Org nr: 857202-3904