Policy för träning på PRK

Partille Ridklubb värnar om att kunna erbjuda utbildning och träning för kunniga och erfarna ridlärare och tränare på anläggningen.

All träning som genomförs på anläggningen ska utföras av anställd eller tillfälligt inhyrd ridlärare alternativt tränare som innehar licens och F-skattsedel. Tränare som vill undervisa på klubben ska godkännas av ridskolechefen.

Tränare ska varje år skicka en kopia på sin F-skattsedel till PRK:s styrelse via styrelsen@partilleridklubb.se

Tränare/Ridlärare ska  informera sig om de regler som gäller på anläggningen ex. skötsel av ridunderlag (mockning), hindermaterial mm.

Tränaren/Ridläraren ansvarar för att se till att manegeavgift för utomstående ryttare betalas in till klubben efter varje tillfälle. Manegeavgiften per tillfälle för utomstående ryttare är 100 kr/tillfälle. Avgift swishas till 123 395 80 14.

För regelbundet deltagande på träning ska man förutom betald manegeavgift/banavgift även vara medlem i föreningen. För uppstallade på anläggningen ingår manegekort i avgiften för uppstallning.

För deltagande vid ett enstaka av PRK anordnat träningstillfälle för tränare på klubben krävs inget medlemsskap.

All träning på ridskolehästar ska godkännas av ridskolechefen tillsammans med ridlärarna.

Partille Ridklubb

Org nr: 857202-3904